Ha lefagy a távoli asztali kapcsolat, annak 3 oka lehet.
- Ha nálunk lenne valamilyen hálózati hiba, akkor azt minden ügyfél érzékelné és a monitoring rendszerek is riasztanának bennünket, így ezt első körben kizárhatjuk, hogyha csak néhány vagy egy felhasználó jelzi a hibát.
- Ha a teljes ügyfél virtuális szerverrel van probléma, azt is jelzi a monitoring (pl.: kevés a RAM, kevés a hely a "C" meghajtón, stb.) Így első körben ezt is kizárhatjuk.
- Lehet probléma ilyen esetben az ügyfél oldali internet hálózattal. Ezt könnyedén le lehet tesztelni úgy, hogy felcsatlakozol egy mobilnetes hotspotra (mobiltelefon) és megpróbálsz onnan dolgozni. Ha működik, akkor a hálózatban kell keresni a hibát.
- Ha telefonos hotspotról vagy bármilyen alternatív internetvonalon keresztül is lefagy, akkor a számítógépben kell keresni a problémát. Lehet hibás vagy befejezetlen Windows frissítés amit vissza kell vonni, illetve lehet harmadik féltől származó vírusírtó is. Minden harmadik féltől származó vírusírtót törölj le a számítógépről, amennyiben az ingyenes változtatát használod. Tehát amit át kell nézni egy kliens számítógép esetében:
- Windows update átnézése, futtatása és újraindítás.
- Nem használt automatikusan induló programokat letiltani.
- Egyéb nem használt VPN programokat törölni kell.
- Harmadik féltől származó ingyenes vírusírtókat törölni, fizetős verziókat úgy paraméterezni, hogy kivétel legyen a Pritunl és a Távoli asztali kapcsolat.
- Energia profilt a legjobb teljesítményre kell állítani.
- OneDrive, GoogleDrive és egyéb felcsatolt felhő mappák beállítása olyan módba, hogy ne szinkronizáljon minden változást a gépre, csak megnyitáskor töltse le a felhőből. Ha mindent szinkronizál mindenki egy cégnél, az exponenciálisan fogja terhelni lefele és felfele irányba is a hálózatot.